• تلفن تماس:

    031-52432323 و 52432331-031

  • پست الکترونیک:

    info@sh-sedehlenjan.ir

حسین ناظم الرعایا شهردار سده لنجان با بیان اینکه در راستای مراقبت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، و رعایت نکات بهداشتی با بسیج تمامی امکانات، تجهیزات نسبت به شست‌وشو، گندزدایی و ضدعفونی وسایل، مراکز و سطوح عمومی و مورد استفاده شهروندان ادامه می‌دهد، گفت: اقدامات بهداشتی و ضدعفونی در شهرسده لنجان ، مرحله اول شامل گندزدایی ، شست‌وشو و ضدعفونی معابر، ایستگاههای اتوبوس ،سرویس بهداشتی مدارس و سرویس‌های بهداشتی عمومی، وسایل بازی کودکان در بوستان‌ها ودر مرحله دوم شامل ایستگاه ای اتوبوس  بانک های سطح شهر ، سرویس بهداشتی پارکها، غسالخانه ، کارخانه بستینی وپیاده روهای کامل خیابان امام وتوحیدهمچنین داخل مساجد و… انجام شد..

برگزاری کلاس آموزشی جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برای پرسنل واحد خدمات شهر، اطلاع رسانی و توصیه های هشدار دهنده مورد تایید وزارت بهداشت ،از جمله اقدامات شهرداری طی این مدت بوده است.

 وی همچنین با اشاره به ظرفیت فضای مجازی و رسانه ای برای اقدامات پیشگیرانه گفت: انتشار پیامهای هشداردهنده در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی، ضدعفونی مستمر اماکن عمومی و معابر سطح شهر به ویژه پارکها، سرویس های بهداشتی عمومی،عابر بانکها، جایگاههای جمع آوری زباله، برخی ادارات و معابر پرتردد نیزبخشی از این تلاشهاست.

 ناظم الرعایا  با اشاره به سلامت کارکنان شهرداری و ارائه بسته های آموزشی به مجموعه مدیریت شهری بیان کرد: توزیع مواد گندزدایی سطوح بین پرسنل شهرداری جهت مصرف در منازل با هدف حفظ سرمایه های انسانی مدیریت شهری از دیگر اقدامات شهرداری است.

 وی با اشاره به خطرات این ویروس گفت: همیشه هزینه پیشگیری کمتر و آسانتر از درمان است از این رو اعلام عمومی در سطح شهر جهت تشویق شهروندان به عدم ترددهای غیرضرور به منظور تضعیف زمینه های انتشار ویروس کرونا را در دستور کار قرار داده ایم.

 شهردار سده لنجان گفت: اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا تحت مسئولیت ستاد بحران توسط آتش نشانی و خدمات شهری از روز سه شنبه ششم اسفند آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه می یابد و ستاد بحران شهرداری سده لنجان با اصلاح اولویتها نسبت به مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان تمرکز نموده و کلیه واحدهای شهرداری زیرمجموعه این ستاد و مکلف به اجرای مصوبات روزانه آن شده اند.

او همچنین در خصوص سلامت پاکبانان احساس مسوولیت خود را ابراز کرده و ادامه می دهد: واحد خدمات شهری ملزم به استفاده از ملزومات بهداشتی اعم از ماسک، دستکش و... هستند .

وی افزود : در راستای مقابله با سرایت ویروس کرونا پرسنل خدوم شهرداری با استفاده از محلول مخصوص و  مطابق دستورالعمل های مربوطه خیابان ها، کوچه ها و معابر عمومی ِشهر را ضدعفونی کردند.


 

حسین ناظم الرعایا با تاکید بر ادامه عملیات ضدعفونی، تصریح کرد: شهرداری با تمام توان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کنار مردم شهرسده لنجان است و در این راه تمام تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی خود را به کار خواهد گرفت.

وی بار دیگر تأکید می‌کند: در حال حاضر توصیه عمومی به مردم این است که بهداشت فردی را که به کرات توصیه شده، رعایت کنند، با افراد مبتلای دارای علامت که بیماری آنها آنقدر شدید نیست که در بیمارستان بستری شوند، تماس نزدیک و محافظت نشده نداشته باشند و از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند تا این بیماری به‌سوی افول حرکت کند.

شهردار سده لنجان  با بیان اینکه ما در برابر حفظ جان مردم مسئول هستیم و وظیفه ماست که تمهیدات لازم را فراهم کنیم تا مردم کمتر آسیب ببینند، خاطرنشان کرد: با کاهش جلسات و نشستهای غیر ضروری، در این راستا همه ائمه جماعات باید در این قضیه پیشگام باشند و سعی شود تا جایی که امکان دارد مراسم‌ها کمتر برگزار شود.

ناظم الرعایا هشدار داد: مردم شریف شهر سده لنجان برای مقابله با این ویروس حتماً همراهی لازم را داشته باشند، به علاوه اینکه واقعاً وجود این ویروس در سطح جامعه را جدی بگیرند و در مراسم‌ها و تجمع‌ها شرکت نکنند.

وی تاکید کرد: طی چند روز گذشته شیوع این ویروس در کشور سرعت گرفته است، لذا از مردم تقاضا داریم تا جایی که برایشان مقدور است در منزل بمانند و ضمن رعایت بهداشت پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

شهردار سده لنجان یادآور شد: وزیر محترم بهداشت و درمان اعلام کرد که این هفته و هفته پیش رو روزهای پرخطری است، بنابراین امیدواریم انشاالله با کمک مردم و رعایت تمام موازین بهداشتی در جامعه و به صورت فردی از این وضعیت عبور کنیم و به وضعیت عادی برگردیم